Infinite Game
Cristina Maldonado (Mexico, Česká republika)
5. 10. Sobota | 18:00 | Hybernská 2 | Prodej vstupenek | |
5. 10. Sobota | 20:00 | Hybernská 2 | Prodej vstupenek |
Imerzivní dílo vytvořené na základě zážitků a příběhů sesbíraných v různých zemích. Společné posezení u stolu a ve společné introspekci, v níž na základě daných podnětů budeme meditovat o paměti, trvalosti a… konečnosti. Každý si najde své místo v cyklech nekonečné hry: hry, ve které není poražených ani vítězů, ve hře, jež má nemá začátek ani konec. Toto dílo je výsledkem rozhovorů a spolupráce s archeology, pracovníky pohřebních služeb, aktivisty, kurátory a umělci ve Španělsku a Francii. Zve k meditaci nad každodenními praktikami spojenými s pamětí, trvalostí, kontinuitou a materiálními vztahy mezi živými a mrtvými.
Infinite Game (Nekonečná hra) vzniká v rámci projektu Invisible Bonds (Neviditelná pouta), což je dlouhodobý umělecký výzkumu Cristiny Maldonado, který probíhá souběžně v různých zemích. Pod vlivem multilokální etnografie studuje performativitu smrti v každodenním životě a čerpá z místních znalostí, aby vytvořila kritický pohled na smrt a nabídla imerzivní zážitky, které vedou k obnovení důvěrného vztahu s naší vlastní konečností a s přírodními cykly, jichž jsme součástí.
Vhodné od 18 let
Cristina Maldonado pochází z Mexika, ale posledních 11 let žila v České republice. Odlišnost mexické a české kultury dalo Cristině možnost objevovat různé způsoby práce, tvorby a komunikace. Vztahy jsou červenou nití, která se táhne napříč její tvůrčí praxí již od roku 1995. Ať už jde o vztah k vlastnímu tělu (tanec a choreografie), vztah mezi objekty a systémy (divadlo objektů), vztah technologií s uměním (performance a extenzivní film). V současnosti jsou to vztahy mezi lidmi (představení jeden na jednoho, vztahové umění). Ve vztazích dochází k interakci, zprostředkování a dialogu, toto dialogické spojení se pro ni stalo nejdůležitějším prvkem. S velkým zaujetím spolupracuje s ostatními a zkoumá společně potenciál dané situace. Její současná umělecká praxe je hodně ovlivněna multilokálními a lokálními aktivitami a alternativní etnografií, v níž se její vlastní zkušenost kombinuje se zkušenostmi ostatních. Vznikají protokoly, imerzivní představení a další umělecké nástroje k zarámování a předávání společných znalostí.