Loading...

Čtyři dny | Four days

Pustý ostrov chrání 15.000 obyvatel

Zuzana Sceranková a Natálie Rajnišová

Performance
  • Pátek 4. 10. / 21:00, Desfourský palác
    / performance v rámci vernisáže (zdarma)
  • Čtvrtek 10. 10. / 19:30, Desfourský palác
Cena: 200 / 100 Kč

Ostrov jako mentální prostor. Autorky organizují setkání na Pustém ostrově. Ostrov je kus pevniny, menší než kontinent a větší než skála, který vystupuje z vody. Pustý může znamenat neobydlený, jednotvárný, ponurý, chmurný, nudný. Chtěly bychom si společně s diváky představit, že na tomto Pustém ostrově bydlíme. Je to samostatný izolovaný ekosystém, na kterém platí specifické zákonitosti.

Představení Pustý ostrov chrání 15.000 obyvatel si klade za cíl vytvořit ideální podmínky pro setkání návštěvníků Ostrova s jeho obyvateli. Je to přehlídka kostýmů obyvatel Pustého ostrova doprovázena četbou fiktivní kroniky Ostrova a poslechem autorských hudebních tracků, jejichž názvy tvoří jednotlivé kapitoly kroniky. Cílem projektu je hledání různých podmínek pro toto setkání, které balancují na hranici mezi představením, přehlídkou a výstavou.

Autorky: Zuzana Sceranková a Natálie Rajnišová
Produkce: Emílie Formanová
Hudba: Alfréd Schubert a Ján Mesány, Anders Christopherson, Honza Tomšů, Johannes van Bebber, Matthieu Fuentes, Matyáš Bartoň, Michaela Švédová a Vojtěch Šaroun

 

Délka představení: 55 min.

FB event

 

Projekt vznikl za podpory KALD DAMU a platformy INI Project.

Zuzana Sceranková (*1993) se ve své práci věnuje tanci a divadlu na pomezí s vizuálním uměním. V roce 2018 se jako scénografka spolu s choreografkou Martinou Hajdyla Lacovou podílela na tanečním představení Assemblage ve Studiu Alta, zkoumajícím scénografii jako překážku pohybu. V performativní instalaci Montovna v rámci festivalu 4+4 dny v pohybu 2018 se s režisérem Petrem Erbesem a scénografem Honzou Tomšů zabývali tématem práce a volného času. Na přelomu let 2017/2018 se zúčastnila studijní stáže na Katedře choreografie a performance Justus-Liebig Universität v německém Giessenu. Je aktivní členkou nezávislé tvůrčí skupiny 8lidí, s níž vytvořila inscenaci Press paradox, která je momentálně součástí repertoáru Paláce Akropolis.

Natálie Rajnišová (*1994) se ve své práci zajímá především o divadlo na pomezí s výtvarným uměním a hudbou. Narodila se v Praze, po dokončení francouzské sekce Gymnázia Jana Nerudy byla v roce 2013 přijata na scénografii Katedry alternativního a loutkového divadla DAMU. Nyní dokončuje magisterský program. Během studií vytvořila ve spolupráci s Eliem Dumasem autorskou performanci Chambre of minds v divadle MeetFactory zkoumající filmový analogový materiál. Ve stejném roce vznikl v autorském týmu s Anežkou Kalivodovou a Mikolášem Zikou projekt PAVILON v divadle Disk. Na přelomu let 2017/18 se zúčastnila studijní stáže na Estonian Academy of Arts v Tallinnu. V roce 2018 působila jako scénografka a dramaturgyně v představení Hopi-land v režii Viktorie Vášové v divadle Alfred ve dvoře.

Autorky studují magisterský program oboru scénografie na Katedře alternativního a loutkového divadla DAMU. V roce 2016 se podílely v úzkém tvůrčím týmu s Klárou Hutečkovou a Jiřím Adámkem na představení Skonči to ústa v divadle Disk. Inscenace zkoumá scénografii jako autonomní složku představení a vztah těla a objektu. Autorky v projektu Pustý ostrov chrání 15.000 obyvatel navazují na tento výzkum a rozvíjejí ho o práci s extenzivním kostýmem a hudbou.