We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. | Více | Accept

Čtyři dny | Four days

Landing

Lukáš Bouzek, Tereza Hradilková, Apolena Vanišová

Performance
  • Neděle 6. 10. / 20:00, Desfourský palác
    / Premiéra
  • Pondělí 7. 10. / 20:00, Desfourský palác
  • Úterý 8. 10. / 20:00, Desfourský palác
Cena: 200 / 100 Kč

Performativní objektová instalace prolínající se s primitivní pohybovou exhibicí v jednoduché dvoupokojové kompozici.

Do Noon City se musí každý cestující dopravit, jak sám nejlíp dovede.

Intimní výpověď pomalu stárnoucího muže odhaluje introvertní putování dávno skrytou krajinou osamělého dětství, kde před mnoha lety za nejasných okolností uvízl čas. Hrdinovu cestu lemuje řada podivínských ženských postav obývajících bizarní mikrosvět existující na hranici dost nepravděpodobné skutečnosti a velmi přesvědčivé fantazie. Krátká provokativní setkání postupně odkrývají tenké vrstvy chlapcova dospívajícího já.

Tvůrci volně pracují s literárními motivy, které jsou vlastní americkému spisovateli Trumanu Capotemu.

Neber to všechno, co tady vidíš, moc vážně. Je to jen žert, který jsem vyvedl sám sobě, baví mě i děsí. Člověk by řekl, že je to jen takový křiklavý hrob.

 

FB event

Koncept a realizace: Lukáš Bouzek, Tereza Hradilková a Apolena Vanišová
Světla: Pavel Havrda
Zvuk: Petr Zábrodský
Produkce: Veronika Hladká
Producent: Jakub Hradilek
Koproducent: Studio Truhlárna, 4 + 4 dny v pohybu, Moving Station Plzeň
Za podpory: Ministerstvo kultury ČR, Hlavní město Praha

 

 

Lukáš Bouzek se narodil a vyrůstal v pražských Dejvicích. Je absolventem DAMU (obor herectví na Katedře alternativního a loutkového divadla). Od roku 2016 je v angažmá v kladenském divadle Lampion. V rámci aktivit divadelní skupiny Loutky bez hranic hraje loutkové divadlo pro děti i dospělé a vede kreativní dílny v Česku i zahraničí (např. Mexiko, Německo, Bulharsko). Se spolužáky z DAMU založil skupinu Lachende Bestien, v níž působí jako herec. Má lektorské zkušenosti při vedení divadelních workshopů pro děti i dospělé (např. dětské divadelní studio Alfred Junior, Tvořivý tábor v rámci festivalu KoresponDance) a rozsáhlé herecké a performerské zkušenosti z četných nezávislých divadelních projektů (např. improvizační skupina D.I.S.Harmonie, komunitní divadelní projekt Na hladině, festival pouličního divadla Teatrotoč aj.). Hraje na bicí v kapele Vobezdud a je vášnivým amatérským hokejistou. Manžel herečky Dory Bouzkové, s níž má pět dětí.

Tereza Hradilková s tancem začínala už jako dítě ve folklorním souboru Valášek. Studovala konzervatoř Duncan Centre a návazně Theaterschool Amsterdam, dva měsíce sbírala zkušenosti v New Yorku a pak začala tančit u různých choreografů v ČR i zahraničí. Hned svou prvotinou, duetem Proměnná s Einat Ganz, se kvalifikovala na Aerowaves Spring Forward. Pro další experimenty spoluzaložila prostor Truhlárna, kde vytvořila svá dvě nejnovější sóla: Švihla, oceněné mezinárodní porotou České taneční platformy a řadou pozvání do zahraničí (Rencontres chorégraphiques internationales de Seine-Saint-Denis, Julidans NEXT, Tanzmesse 2018) a Nepřestávej, jež získalo speciální uznání poroty v rámci České taneční platformy a bylo vybráno na festivaly Les Plateaux Sauvages v Paříži, Tanec Praha nebo Norma Ostrava 2019. Při svých projektech často pracuje v úzkém propojení s muzikanty (např. Filip Míšek z kapely Khoiba nebo Tomáš Dvořák alias Floex), jejichž hudba a přítomnost na jevišti jsou v konceptu inscenací stěžejní.

Apolena Vanišová studovala režii na Katedře alternativního a loutkového divadla DAMU, kde se soustředila na divadelní tvorbu v původně nedivadelních prostorech a na projekty odehrávající se na pomezí oborů. V současné době se zde v rámci doktorského programu věnuje otázce divadelní instalace. Ve svých pracích nehledá dramatičnost v situaci, nýbrž v řazení a vrstvení scénických obrazů a performativních akcí. Dlouhodobě spolupracuje s Petrem Krušelnickým a pravidelně režíruje v pražské MeetFactory. Mezi její nejvýraznější práce patří divadelní instalace Lanostory na jáchymovské lanovce, inscenace Valentýn, jež získala cenu České divadelní DNA, Zavřeno kvůli soukromému večírku v Trafačce a projekty Woman in a taxi crossing New York, Pohřeb sardinky a Aluminiová královna, které vznikly v MeetFactory. V současné době Apolena Vanišová zkoumá možnosti elektro-mechanických objektových performancí, kam se řadí například její projekt Kračun oceněný Poctou festivalu …příští vlna/next wave… a Cenou Divadelních novin.