Loading...

Čtyři dny | Four days

Norway Artway

Národní trendy v oblasti norské kultury a umění

/ Sympozium
  • Pátek 9. 10. / 10:00 – 13:00, Desfourský palác

Oborové sympozium

• zvyšující se počet umělců různých žánrů – částečně kvůli zahraničnímu studiu
• ne pro všechny je práce, takže velmi stoupl počet lidí na volné noze, obzvláště v oblasti jevištní performance
• počet nezávislých souborů se od začátku devadesátých let ztrojnásobil
• nezávislé soubory jsou velmi důležité, často mají velmi dobré mezinárodní vztahy a velmi úzce spolupracují s mezinárodními partnery. Nicméně často jsou v nejisté finanční situaci
• instituce – herci – festivaly v celé zemi jsou spolufinancovány od státu, okresu i města

Hosté sympozia:

Sven Birkeland je umělecký ředitel norského nejstaršího a nejprestižnějšího mezinárodního divadla BIT Teatergarasjen, tanečního bienále Oktoberdans a divadelního bienále Meteor. Birkeland je kurátorem uměleckých programů na festivalech, v divadlech, muzeích a galeriích v Norsku i zahraničí a je členem mnoha poradních orgánů včetně Arts Council Norway a Bergen Academy of Art and Design. Birkeland žije a pracuje v norském Bergenu. Před zahájením svých uměleckých aktivit studoval na univerzitě ve Stavangeru (kultura, film a sociologie) a na univerzitě v Bergenu (divadelní věda).

Karmenlara Ely je uměleckou ředitelkou pro činohru na Norwegian Theater Academy. Působí také jako performerka, scénografka a dramaturgyně v New Yorku i zahraničí. V letech 2001-2011 pracovala na plný úvazek na New York University, kde také získala doktorát. Karmenlara se podílela na publikacích Responsive Listening: Theater training for contemporary spaces a Infinite Record: Archive, Memory, Performance, které vydal Brooklyn Arts Press v roce 2015.

Melanie Fieldseth aktuálně působí jako poradce pro divadlo u Arts Council Norway. Předtím pracovala jako kritička a editorka časopisu o performing arts 3T. Na univerzitě v Bergenu získala magisterský titul z divadelní vědy. Její zpráva o nejnovějším vývoji nezávislé divadelní scény v Norsku byla publikována v roce 2015.

 

Podpořeno grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska.