We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. | Více | Accept

Čtyři dny | Four days

Stanislav Hubička

setkání s autorem budovy bývalého Mezinárodního svazu studentstva a spoluautorem Nuselského mostu.

/ Přednáška
  • Sobota 27. 10. / 16:00, Casino
Cena: 50,– Kč / 30,– Kč

Stanislav Hubička (1930)
Vystudoval Vyšší průmyslovou školu stavební v Praze a posléze v letech 1948-1952 Fakultu architektury a pozemního stavitelství (FAPS). Tato léta byla zaměřena funkcionalisticky s důrazem na čistotu formy, konstrukci a výrazný výtvarný element v architektuře.

Od padesátých let minulého století prošel řadou nově vzniklých projektových ústavů, až v závěru zakotvil jako hlavní tvůrčí architekt v Projektovém ústavu dopravních a inženýrských staveb (PÚDIS), kde rešil například přemostění Nuselského údolí, rešení podpovrchové dopravy v centru Prahy, stanici metra Vyšehrad, přírodní útvar Folimanka či některé ze stanic metra trasy C.

Dalšími činnostmi v centrální části města Prahy jsou území ulic Petrská, Jindrišská a Štepánská, úprava Václavského náměstí, uvolnění od tramvajové dopravy a začlenění zelených ploch, úprava Smetanova nábreží v úseku Národní divadlo Karlův most, prostor nádvoří Platýz, prostor Náměstí republiky se zapojením do fenoménu metra B, prostor Alšova nábřeží s vazbou na Karlův most, řešení Letenské terasy s vazbou na úsek Belvederu a osy Pařížské ulice.Věnoval se i řadě územních plánů v Praze. V sedmdesátých letech se arch. Hubička dostal k jedné s nejkrásnějších prací v přímé prostorové vazbě na Kotěrovu Právnickou fakultu a Filsakův hotel Intercontinental, kdy na rohu Pařížské ulice navrhl a realizoval objekt Mezinárodního svazu studentstva (1974). Následně se zabýval i památkově historickou tematikou, Martinický palác, Dům českých pážat, zámek Nelahozeves, zámky Byšice a Liblice a dále pak návrhem rekonstrukce Královské cesty v úseku Prašná brána Karlův most s přechodem do ulice Mostecké. Jednou z doopravdy velkých lásek architekta je všudy přítomná orientace na výtvarné dílo v architektuře, a to jak ve veřejném prostoru tak v interiéru. V současné době se vysoce tvůrčím přístupem orientuje na sochařství a designerské a malířské projevy.