ARCHIV 2002 2005
| 2004 |
2003 | 2002
| 2001 |
2000 | 1999
| 1998 |
2 + 4 dny v pohybu 7. ročník 16. - 21. října 2002 Divadlo Ponec, Husitská 24A, Praha 3
|
|
JAN PUSCH (Německo) "into the blue" Kritika o Janu Puschovi tvrdí, že je jedním z mála současných německých umělců, kteří mohou kompetentně hovořit o těle. Pusch si nadto troufá nastínit i obraz tělesné budoucnosti.Ve třech různých sólech dokonale propracovává interakci videoprojekce a živého tanečníka a pohybuje se důsledně na hraně mezi hmotným a nehmotným, konkrétním a abstraktním, mezi tělem a ideou. Každé jednotlivé sólo dokazuje, že ve virtuálním světě neexistují žádné fyzické, časové a prostorové limity a že lidský mozek je tvůrcem pravidel vlastního světa. Inscenace získala cenu kritiků na mezinárodní choreografické soutěži v Hannoveru v roce 2001. "V každém ze tří sól poskytuje lidské tělo tu nejlepší světelnost k neomezené projekci - myšleno v konkrétním i obrazném smyslu. "Into the Blue" je Puschova fascinující choreografická interpretace našich každodenních otázek." Hamburger Morgenpost
koprodukce: Jan Pusch a Kampnagel Hamburg, April 2001 podpořili: Kulturbehörde der Freien und Hansestadt Hamburg, Goethe Institut Praha
|
|
AKHE (Rusko) "Puch & Prach" Slavná ruská skupina, zrozená z chaosu, provokací, rasputinovských vizí a čechovovské ironie, se uvede kusem "o lásce". Z tříště surrealistických scénických miniatur se line posvátnost i persifláž. Jejich jazyk je obrazný a svobodně využívá prostředků všech divadelních žánrů, výtvarných stylů, optických klamů a přírodních živlů. Frontmani skupiny Maksim Isaev a Pavel Semtchenko, profesí výtvarníci, procházejí hranicemi uměleckých disciplín, spolupracují i s jinými divadly a filmovými produkcemi. AKHE jsou radikálové, kteří vystavují svou mysl i tělo extrémní zátěži, a jeviště považují především za místo kolizí, náhod a reálného času a představení chápou i jako otevřenou možnost.
Zatímco jsou smysly publika atakovány mnoha způsoby, od nečekávaného výstřelů po zápach cigarety, snaží se tři protagonisté této produkce dojít svých fyzických a psychických limitů... Zapomeňte na svoje znalosti o Ionescovi a Dalim, neboť cesta, na niž vás vezmou avantgardní konceptualisté z Petrohradu, vede úplně jiným směrem. The Scotsman
|
|
ONE
YELLOW RABBIT PERFORMANCE "Somalia Yellow" One Yellow Rabbit je malý, ale významný soubor, známý v mnoha zemích díky svému inscenačnímu stylu, který je literárním divadlem, ale i fyzickou performancí. Když se Rabbits dozvěděli o malíři a tvůrci videoartu Allanu Hardingovi Mackayovi, "oficiálním válečném umělci", angažovaném kanadskou armádní misí v Somálsku a Afganistanu, vyzvali jej, aby se s nimi objevil na scéně. Výsledkem je provokativní živá sebereflexe válečného umělce na pozadí jeho vlastního, fascinujícího videofilmu, natočeného v roce 1993 v Somálsku, v němž se odrážejí mohutné emoce, které vyústily v brutální vraždu somálského teenagera.
One Yellow Rabbit je divadlo jak má být: troufalé, nebezpečné a zneklidňující The Toronto Star
The Globe & Mail
Představení je v angličtině s českými titulky Dany Hábové v rámci: Kanadské sezóny v Praze
|
|
PHILIPP GEHMACHER (Velká Británie) "Holes and Bodies" Philipp Gehmacher studoval na obou významných londýnských školách - London Contemporary Dance School a Laban Centre. Zabýval se tedy hledáním stylu a formální krásy tance a šel i cestou analýzy a výzkumu. Jeho tvorba se řadí k intelektuálnímu trendu v současném tanci, který klade náročné otázky tělesné spontaneitě evropského těla. Trio Holes and Bodies akcentuje vztah těla a času, význam rychlosti a zpomalení, paměti a amnézie. Z jeho choreografické struktury vyplývá subtilní ale pevný materiál v němž tělo, prostor a čas jsou rovnocenné substance Gehmacherova světa.
"Akcentované "trvání" v choreografii nás přinutilo podílet se na materiálu performance, která se odehrávala v intimním prostoru mezi tanečníkem a diváky, a najít vlastní souvislost s tančícími těly i mezerami představení". Ballet International/Tanz Aktuell
podpořili: London Arts, The Jerwood Space, Moving East, The Place and the Bonnie Bird Choreography Fund 2000, The British Council
|
|
CAROL BROWN (Velká Británie) "Sleeping in Public" V krátkém 15 minutovém sóle exponuje choreografka a performerka Carol Brown tiché, spící, netečné tělo vůči obrazům ruchu nočního velkoměsta. Projekce architektonických fragmentů a mluvený text uvádí kontrastu tělesnou relaxaci a městský neklid. Mnohostranná Carol Brownová řeší vztah těla a prostoru, resp. pohybu a architektury systematicky, jako svůj kontinuální úkol. Před dvěma lety uvedl náš festival její ambientní instalaci "Shelf Life", kterou vytvořila s digitální umělkyní Esther Rolinsonovou. Prostředky digitalizace a nových médií jsou pro futurologickou tvorbu Brownové typické, stejně jako schopnost formalizovat magické i bizarní vize našeho světa.
"Hluk dopravy se smíchal s jasnými návaly scénického zvuku Russela Skoona. Bylo to, jako bychom slyšeli zvuky dvou protichůdných lidských rytmů nekoordinovaného bušení městského života a inertní puls dramatizovaný tělem Brownové. Nejlepší možná ukázka oprávněnosti živého umění - jednoduše život přetvářený do umění." The Guardian
podpořili: The British Council
|
|
VELMA (Švýcarsko) "Rondo" V hodinové koncertní performanci propojuje švýcarský soubor Velma hudební a scénický svět zcela novým, objevným způsobem. Mulitidisciplinární projekt Rondo pracuje s hudbou, tancem, dramatem, výtvarnými prostředky i filmem. Nejde o mechanické propojením uměleckých disciplín, ale o tvorbu nového spektakulárního zážitku, který svou jednoduchostí, a vnitřní provázaností nemá daleko k zenovým kresbám.Velma, která se převážně věnuje různým formám hudebních produkcí, se tímto ojedinělým způsobem pokouší propojit jinak separované hudební a divadelní publikum.
Jestliže sledujete koncert jako kdyby se jednalo o divadelní představení, bude mít kvality, o něž na scéně usilujeme. Velma
|
|
JAN
NEBESKÝ - DAVID PRACHAŘ "Je na čase, aby se TO změnilo" (celkem vzato) Česká premiéra!!! Podnícen románem E. Ejara: Život s krajtou /Grand Calin/ napsal Egon L. Tobiáš text: Je na čase aby se to změnilo.
"Všechno, co žádám naléhavě, kategoricky a s vnitřním rykem, který neruší sousedy, je mít někoho, koho bych miloval".
režie: Jan Nebeský hrají: David Prachař a Miloš Mejzlík hudba: Martin A. Dohnal scéna a kostýmy: Jana Preková projekt vznikl ve spolupráci s Pražským komorním divadlem podpořili:
Nadace Open Society Fund Praha |
|
KRISTÝNA
LHOTÁKOVÁ "Otázka pro příští rok" Česká premiéra!!! Minulé i současné zkušenosti paní Ivy Gottliebové,dámy s bohatým osudem, narozené v roce 1925, inspirovaly dvojici Lhotáková-Soukup k "Otázce pro příští rok".
Jejich tvorba vychází z pozorování běžných lidských reakcí a modelů chování. V úspěšné choreografii "Venuše s Rubikovou kostkou" se zaměřili na anorektické dívky; v nedávném projektu "Trans-it!" na lidi pohybující se na veřejných místech - ulicích, parcích, nádražích. Paní Gottliebová se pro ně nestala jen námětem, ale blízkým spolupracovníkem, členem tvůrčího týmu a jedním z protagonistů nové inscenace.
"Kristýna Lhotáková svoji tvorbu obnovuje s každou premiérou. Není to úplný experiment, něco, co jste nikdy neviděli, ale je to něco úplně jiného, než jste kdy viděli". Taneční zóna
produkce: Čtyři dny koprodukce: CCN de Franche-Comté-Belfort (F), Studio Kokovice 4 podpořili: Ministerstvo kultury České republiky, hlavní město Praha, AFAA, Région Franche - Comté, Bohemia Magica, Český literární fond
|
|