NATIVE
ARTISTS COLLECTIVE POSTCOMMODITY Až do nitra příměstských čtvrtí
Videoprojekce, jedna z každé strany palety
tvárnic, nabízení smyčku záznamů ze života ptáků hnízdících
na územích Tohono O’odham, záběry mexických imigrantů, kteří
„nelegálně“ překračují hranice Spojených států, získané
termovizními kamerami , záznamy příměstských čtvrtí vyrůstajících
v poušti jihozápadu a textové vyprávění v šesti jazycích
(cherokee, navajo, pawnee, čeština, angličtina a němčina).
Velkoplošné dvojrozměrné multimediální zobrazování na zdech
přinášejí sémiotické odkazy na neúčinný repelenty proti
ptákům. Zvuková koláž se sestavena z nahrávek z terénu,
sestříhaných záznamů rozhovorů a hodin výuky jazyků, zkresleného
ptačího zpěvu, nejrůznějších nástrojů (domácí výroby i standardních)
a zesílené zpětné vazby. Jednotlivé útržky dohromady nabízejí
metanarativní zkoumání postkoloniálního světa Ameriky jednadvacátého
století; zkoumání boje za rovnováhu původního a za kulturní
udržitelnost v politicky a ekonomicky zkoušeném území; složitá
a často neslučitelná setkání krajiny, země, masa, kultury,
politický identity a rozvoje. Až do nitra příměstských čtvrtí
zkoumá, jak představivost autorů veřejné politiky lepších
zítřků Spojených států a developeři definují a řídí celá
území – od mezinárodních hranic až po příměstské čtvrti
– pomocí zcela nepřirozených metod proměny krajiny, v kontextu
mezinárodní geopolitiky a v kontextu domácího soukromého
sektoru, a tím nadobro popírají osobní a dominantní vztah
původních kultur k zemi.
|
|
||