Loading...

Čtyři dny | Four days

Festivalová škola

Arts Management

(Kapacita obsazena)
10. 10. Středa 10:00–17:00 Desfourský palác
11. 10. Čtvrtek 9:30–17:00 Desfourský palác
12. 10. Pátek 9:30–17:00 Desfourský palác
13. 10. Sobota 9:30–17:00 Desfourský palác

Festivalová škola je určena studentům, umělcům a zástupcům organizací působící v oblasti kultury. Cílem festivalové školy je nabídnout účastníkům sérii přednášek a workshopů renomovaných odborníků z různých oblastí umělecké produkce (fundraising, právo, sebeprezentace, marketing, osobní rozvoj, koučink, zpětná vazba projektů účastníků, ad.).

Festivalová škola nabízí unikátní příležitost pracovat ve skupině 26 vybraných účastníků formou workshopů, přednášek, diskusí a společného sdílení. Součástí školy je společná návštěva večerních festivalových programů a možnost nahlédnout do zákulisí organizace mezinárodního festivalu na netradičním místě (mj. setkání s umělci českých premiér a s organizátory festivalu).

Lektoři, na které se můžete v letošním roce těšit:
Veronika Bednářová, Pavlína Fechterová, Sodja Zupanc Lotker, Magdalena Špačková, David Kašpar, Martin Hudeček, Václav Kuneš, Jan Školník, Jiří Sulženko, Denisa Václavová.

Podmínkou je 100% účast na všech akcích školy a součástí nabídky je rovněž možnost návštěvy festivalu (české premiéry, zahraniční premiéry, procházky, ad.).

Poplatek za účast ve festivalové škole včetně vstupenek na představení je 1500 Kč s tím, že organizátor požaduje zálohu ve výši 1000 Kč nejpozději do 1. října 2018.

 

Registrace je ukončena.

 

Program festivalové školy
10. — 13. října 2018

 

10. 10. Středa

10:00—12:30
Denisa Václavová:
O vnitřním a vnějším veřejném prostoru

14:00—17:00
Veronika Bednářová a Pavlína Fechterová:
Chcete vědět, proč o vás novináři nepíšou?

večerní festivalový program dle výběru účastníků

 

11. 10. Čtvrtek

9:30—12:30
Sodja Zupanc Lotker:
Sdílená dramaturgie aneb jsme tvůrci prostoru

14:00—17:00
Magdalena Špačková:
Povídání o fundraisingu

večerní festivalový program dle výběru účastníků

 

12. 10. Pátek

9:30—12:30
David Kašpar:
Kultura je tam, kde žijí lidé!

14:00—17:00
Martin Hudeček a Václav Kuneš:
Business on the move

večerní festivalový program dle výběru účastníků

 

13. 10. Sobota

9:30—12:30
Jan Školník:
Emancipace venkovského městečka v současném světě

14:00—17:00
Jiří Sulženko:
Vzpomínky na management kultury

závěrečný večírek festivalové školy

 

Denisa Václavová
O vnitřním a vnějším veřejném prostoru

Přemýšlení o veřejném prostoru prostřednictvím festivalu 4+4 dny v pohybu. Opuštěné secesní kino Roxy, Stalinův pomník a malý domeček na Petrském náměstí. Prázdné pražské paláce, továrny a tým, který je spolu 23 let. Jak se rodí festival a proč chce měnit veřejný prostor města? O hledání prázdných míst, kurátorství, produkci a principu neurčitosti. Seznámení s místem činu letošního festivalu a potkání se s těmi, kteří se rozhodli účastnit se festivalové školy.

Denisa Václavová je spoluzakladatelka neziskové organizace Čtyři dny, jež od roku 1996 pořádá mezinárodní festival současného umění 4 + 4 dny v pohybu. Specifikum tohoto festivalu spočívá  především v oživování opuštěných a nevyužívaných objektů site specific uměním. Kurátorka, fundraiserka a konzultantka kulturních projektů. Spoluautorka publikace Site Specific (nakl. Pražská scéna 2008) a Divadlo v netradičním prostoru, performance a site specific (nakl. AMU 2010). Vystudovala produkci na divadelní fakultě AMU a volné a užité umění na UMPRUM v Praze (disertační práce na téma site specific), na obou školách také působí. Vedla kurzy pro různé umělecké školy /např. AVU, FAMU, Západočeská univerzita v Plzni/.

 

Veronika Bednářová a Pavlína Fechterová
Chcete vědět, proč o vás novináři nepíšou?

Myslíte si, že máte komunikaci s novináři perfektně zmáknutou? Kulturní novinářka a zahraniční reportérka Veronika Bendářová a specialistka na PR a majitelka agentury 2media.cz Pavlína Fechterová vám ukážou, že tomu tak není. Prozradí vám, proč většina vašich tiskových zpráv končí v koši. Získáte tak užitečné tipy, jak novináře přesvědčit, že chtějí psát přesně o tom, co děláte právě vy.

Veronika Bednářová je česká kulturní novinářka a zahraniční reportérka, autorka reportáží ze Spojených států, Jižní Afriky a Velké Británie. S časopisem Reflex spolupracovala již během studia divadelní a filmové vědy na FF UK Praha, po tříletém magisterském studiu v New Yorku (Fulbrightovo stipendium) nastoupila do Reflexu jako zahraniční reportérka. Za reportáže z USA a Jižní Afriky získala čtyři hlavní výroční vydavatelské ceny společnosti Ringier. Od roku 2002 je šéfredaktorkou česko-anglického Festivalového deníku na Mezinárodním filmovém festivalu v Karlových Varech. Na pražské pobočce americké New York University vyučuje v angličtině umění reportáže (Travel Writing), pravidelně moderuje akce mezinárodního mentoringového programu pro ženy Odyssey. V současné době je členkou grantové komise Magistrátu hlavního města Prahy a dramaturgické rady Českých center.

Pavlína Fechterová, majitelka agentury 2media.cz, pochází z Českého Krumlova. Do Prahy odešla studovat Filozofickou fakultu Univerzity Karlovy, obor Filmová věda, od té doby se věnuje práci v oboru PR. Přednáší na katedře produkce FAMU filmové PR, je respektovanou mediální konzultantkou.

 

Sodja Zupanc Lotker
Sdílená dramaturgie aneb jsme tvůrci prostoru

Workshop se zabývá zpřístupněním tvůrčího procesu nezainteresovaným lidem i materiálům. Účastníci se seznámí se základními pojmy (koncept, kontext, kompozice, materiál, divadelní vyobrazení atd.) a strategiemi (čtení z materiálu, potenciál materiálu, úkoly atd.) sdílené dramaturgie. Tento druh dramaturgie je většinou vytvořen celým tvůrčím týmem, často i s účastí publika. Nevychází z tradiční divadelní hry, ale vychází z různých materiálů, které se objeví při rešerši. Budeme zkoušet různé „přísady“, například fotografie, příběhy, materiál, filmy, odkazy, citáty, hotová díla, pohyby, prostory, nápady, sny, nástiny myšlenek, zapomenuté touhy stvořit divadelní situace a prozkoumat myšlenku vícečetných prostor v divadle.

Sodja Zupanc Lotker vede magisterský obor Directing Devised and Object Theatre na DAMU. Pracuje jako dramaturg pro nezávislé divadelní, taneční a site specific projekty (Cristina Maldonado, Farma v jeskyni, Lotte van den Berg, TAAT, Wojtek Ziemilski). Byla uměleckou ředitelkou Pražského Quadriennale scénografie a divadelního prostoru v letech 2008–2015, pro něž pracovala již od roku 1999. Pražské Quadriennale získalo v sezóně 2015-16 cenu EFFE. Sodja Lotker působila jako kurátorka a supervizorka kostýmových výstav a projektů, např. Extreme Costume; podílela se na živé instalaci/představení pro Intersection: Intimacy and Spectacle a Tribes (kostýmy ve veřejném prostoru). Přednášela na Columbia University, Yale School of Drama, Royal Central School of Speech. Je členkou redakční rady Theatre and Performance Design Journal a Performance Research Journal, které vycházejí v nakladatelství Routledge.

 

Magdalena Špačková
Povídání o fundraisingu

Cílem semináře bude odpovědět na základní otázky tématu fundraising. Co je to fundraising a co vám může přinést? Jak začlenit proces fundraisingu do vaší organizace? Jaké existují metody a které z nich jsou pro vaši organizaci vhodné? Jaká je úloha fundraisera a co potřebuje od své organizace? Na téma se podíváme jak z teoretického úhlu pohledu, tak uvedeme i kampaně z praxe, vyzkoušíme si formulovat fundraisingový argument a možná si zahrajeme i hru.

Magdalena Špačková koordinuje projekty, lektoruje a vede konzultace v Českém centru fundraisingu. Dříve pracovala mj. jako sociální pracovník, lektor preventivních programů a produkční neziskových i ziskových projektů. Sem tam si nějakou produkci ještě střihne. Má také bohaté zkušenosti v oblasti dobrovolnictví (jako dobrovolník,
koordinátor i vedoucí akcí).

 

David Kašpar
Kultura je tam, kde žijí lidé!

Od apatie k aktivnímu partnerství aneb role kultury a občana v ekosystému živého města. Ikonické zobrazení kultury značkou dvou divadelních masek (jedna se mračí, druhá se směje) má na svědomí, že si většina populace myslí, že kultura rovná se divadlo. Já si to nemyslím. Za kulturou se nejezdí, kultura se žije. V místě, čase a okolnostech. Nabízím rozpravu o žité kultuře, která je důležitá pro občanský rozvoj a která je zásadní pro kvalitní město.

David Kašpar se dlouhodobě věnuje kulturnímu oživování pražských periferií, revitalizaci veřejného prostoru, otázkám kreativního rozvoje města a kulturnímu managementu. Je zakládajícím členem Divadla Vosto5 a Cirqueonu – centra pro nový cirkus, působil v Divadle Archa, jako kreativní ředitel KC Zahrada na Jižním Městě a programový ředitel festivalu o umění ve veřejném prostoru Street For Art. Od roku 2012 je ředitelem Praha 14 kulturní, která provozuje Kulturní dům Kyje a volnočasové centrum Plechárna na Černém Mostě. Od roku 2015 spolupracuje s Institutem plánování a rozvoje hl. m. Prahy, byl mj. garantem oblasti kultura v novém Strategickém plánu hl. m. Prahy. Je manažerem projektu Kreativní Praha! Vyučuje na katedře produkce DAMU.

 

Martin Hudeček a Václav Kuneš
Business on the Move

Přemýšleli jste někdy o firmě, instituci či organizaci jako o živém organismu? Pokud ano, víte, jak je to užitečné. Pokud ne, potom začněte. Připravili jsme interaktivní workshop postavený na střetu světa myšlení a pohybu. Těla a mysli. Byznysu a tance. Budeme se od našeho těla učit, jak být lepším podnikatelem, leaderem, člověkem. Průvodci vám budou Václav Kuneš a Martin Hudeček. Jejich síla je v propojení dvou zdánlivě nesourodých světů. Jeden pracuje převážně s tělem, druhý hlavou. Jeden se strategií a druhý s emocemi. Zažijte to, v čem se můžete leadershipu učit od svého těla a pohybu. Vaše organizace je živý organismus, ve kterém jako ve vašem těle proudí energie a krev a neobejde se bez kostí a svalů. Umíte si představit svoje tělo jako svoji firmu? Umíte si představit svoji firmu jako vaše tělo? Intuice, se kterou dennodenně pracujete či řídíte, je stejná, jako když dýcháte nebo chodíte. Někdy ale každý krok bolí. Plýtváme energií na místech, kde není absolutně důležitá. Stačí jen znovu objevit a propojit každičký sval vašeho těla a začít vnímat energii vaší firmy tak jasně a přirozeně jako tlukot vašeho srdce. Zásady správně prosperující firmy budete cítit doslova v každém svalu!

Martin Hudeček řídí investiční fondy zaměřené do nových technologií, startupů a venture fondů. Je zaměřen na systémové koučování a mentoring, především v oblasti obchodu a strategií, aby pomohl vůdcům a jejich týmům dosáhnout toho, o čem sní. Externě také působí na pražské DAMU.

Václav Kuneš je choreograf a tanečník. V roce 2007 ve své rodné Praze spolu s Natašou Novotnou založil soubor současného tance 420PEOPLE, kde působí jako umělecký ředitel. Jako choreograf a tanečník spolupracuje s mnoha zahraničními choreografy a soubory.

 

Jan Školník
Emancipace venkovského městečka v současném světě

O tom, jak se dají v regionu vytvářet mezioborové environmentální a umělecké vzdělávací programy inspirující k dalšímu poznávání. O vizi a realizaci vzdělávacího a kulturního centra Klášter Broumov, které si dalo za cíl být evropskou kulturní institucí podněcující tvořivost, sebevědomí a toleranci. Vyprávění o cestě, která stále trvá, ale výsledky již jsou – Klášter Broumov se stal živou součástí města a regionu a pohostinným místem, kde se návštěvníci cítí příjemně.

Jan Školník je úspěšný podnikatel a filantrop. Kromě toho, že vedeglobálně působící firmu HOBRA-Školník, významně se podílí na rozvoji regionu, kde žije a podniká. V roce 2004 založil se svou ženou Agenturu pro rozvoj Broumovska – neziskovou organizaci, se kterou oživují rozsáhlý komplex kláštera v Broumově. Ve svých filantropických aktivitách se vedle regionálních projektů věnuje především umění, vědě a rozvoji občanské společnosti. V roce 2014 se stal Společensky prospěšným podnikatelem roku v soutěži pořádané EY a letos si odnesl výroční cenu Via Bona od Nadace Via za filantropii v regionech. Jan se rád aktivně zamýšlí nad fungováním společnosti a jednotlivce v ní. Běhá a čas od času se vydává na týdenní pěší poutě.

 

Jiří Sulženko
Vzpomínky na management kultury

Co jsem se naučil v Plzni – Evropském hlavním městě kultury, co to vypovídá o kultuře v regionech a jaký to může mít vztah třeba k pražským divadlům. Čísla, grafy, organigramy a taky témata, hodnoty a program.

Jiří Sulženko je kulturní manažer a pedagog. Od června 2018 kurátor pražských náplavek, do konce května 2018 ředitel programu kreativní zóny DEPO2015 v Plzni, která vznikla jako udržitelný projekt akce Plzeň – Evropské hlavní město kultury 2015. Jako ředitel programu Plzně 2015 působil mezi lety 2013 – 2015. Kulturnímu managementu a marketingu se věnoval jak v oblasti divadla (SKUTR, Divadlo Archa, Studio Damúza), tak v oblasti kulturních neziskovek (Plzeň 2015, Kulturní Jižní Město, KC Zahrada). Působí jako dramaturg festivalu světla a umění ve veřejném prostoru BLIK BLIK v Plzni, jako tvůrce se podílel na několika výstavách v DEPO2015 (100PY, Nomádi, Má plast, TRIK). Spoluzakládal festival umění ve veřejném prostoru Street For Art, který se konal na Jižním Městě v Praze. Jako pedagog působí na Katedře produkce DAMU. Zároveň konzultuje zahraniční projekty spjaté s Evropskými hlavními městy kultury, aktuálně v Temešváru a Belfastu.

 

 

PROGRAM FESTIVALOVÉ ŠKOLY V PDF ›
VÝZVA V PDF ›

 

Kontakt: Nikola Böhmová > produkce > n.bohmova@icloud.com
(v případě urgentních dotazů volejte tel.: 777 305 957 Markéta Černá)