Čtyři dny | Four days

Ann van den Broek / 420PEOPLE

Phrasing the Pain

Nejnovější počin z dílny 420PEOPLE. Pohybovou analýzu bolesti nám na míru ušila vlámská inovátorka Ann Van den Broek, mimo jiné držitelka nejprestižnější holandské taneční ceny Zwaan 2008 za choreografii Co(te)lette.

Nová choreografie pro sedm tanečníků vychází z pohybové struktury, kterou Ann původně použila v představení I SOLO MENT(2008). Pohyb vyvěrající z bolesti a smutku, které lidská bytost prožívá při ztrátě někoho blízkého – přítele, rodiče, dítěte. S nástupem na scénu každý z tanečníků zároveň vkročí na cestu konfrontace s vlastními pocity, od chtíče, přes agresi, euforii až po absolutní odevzdání. V průběhu pak zármutek nejednou otevře oči a dá nahlédnout nečekaným formám a pohledům. Podmanivá choreografie, transformativní síla, rytmus a intenzivní emoce.

 

Ann Van den Broek o Phrasing the Pain…
„Jde v první řadě o bolest ze ztráty někoho blízkého, ať už ztráty fyzické v důsledku smrti nebo ztráty skrze nějaké mentální nebo duševní odloučení – jako když máte pocit, že se vám někdo, na kom vám záleží, vzdaluje. Taková ztráta působí bolest a také nás vede k tomu, že se věci snažíme napravit. Což se ne vždy daří a pak přichází frustrace a vztek. O tom všem je Phrasing the Pain.“

 

12.11. 2015 USF Bergen 19:00

www.usf.no

 

Choreografie: Ann Van den Broek
Asistentka a asistent choreografky: Jan Deboom, Cecilia Moisio
Účinkují: Sylva Nečasová, Nataša Novotná, Ombline Noyer, Václav Kuneš, Milan Odstrčil, Štěpán Pechar, Saša Volný
Hudba: Arne van Dongen, Nick Cave and The Bad Seeds
Světelný design: Ann Van den Broek, Adam Uzelac
Foto: Pavel Hejný, Fabiana Mertová a Michael Hančovský

Představení vzniklo v koprodukci 420PEOPLE o.s., Divadla Archa a nizozemské produkční platformy a nadace WArd/waRD.

Vznik představení umožnila laskavá podpora našich partnerů – Nadace BNP Paribas, Magistrátu Hlavního města Prahy, Ministerstva kultury České republiky, Českého Centra v Haagu, Velvyslanectví Nizozemského království v Praze, Státního fondu kultury ČR, Fonds Podium Kunsten a Národního divadla, kterému děkujeme za poskytnutí prostor pro zkoušení.